lördag 15 februari 2014

3 år - 3 månader

Jag har vid ett flertal tillfällen försökt starta upp den här bloggen, utan större framgång. Nu känns det som jag har fått lite av ett avstamp i mitt liv, så jag ska göra ett ärligt försök att få den att fungera nu.

Trots att det idag har gått 3 år och 3 månader sen jag förlorade Zorro är sorgen och smärtan fortfarande enormt intensiv och jag skulle fortfarande aldrig komma på tanken att skaffa en annan katt. Jag saknar att ha djur hemma, otroligt mycket, men bara tanken på att ha någon annan än Zorro här hemma är fullständigt främmande!!

Jag skulle vilja använda den här bloggen till att dela med mig av det fantastiska som jag och Zorro hade tillsammans, men också ett sätt att konkretisera mitt eget sorgearbete, vilket har varit väldigt komplicerat faktiskt. Jag har inga planer på att åstadkomma någon daglig uppdatering av bloggen, men jag skulle vilja kunna komma hit och skriva när sorgen blir påtaglig eller när det är ett särskilt minne, en incident eller något sådant, som jag vill dela med mig utav.

Zorro hjälpte mig igenom den absolut jobbigaste tiden i mitt liv, och jag tror fullt och fast att jag inte alls hade kunnat ta mig igenom den om det inte vore för honom!
På något sätt, jag vet inte hur, myntade jag fraserna "Loved Always - Missed Forever" redan direkt i anslutning till att jag förlorade honom, och det har hängt med, det hör ihop med Zorro för mig nu, och visar i alla fall lite på hur mycket jag älskar honom och hur otroligt mycket jag saknar honom, hela tiden, varje dag, fortfarande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar